Regulamin
Sklep internetowy modny-sklep.pl, dostępny pod adresem www.modny-sklep.pl, prowadzony jest przez "Modny Sklep Grzegorz Jurkun, Maciej Łosiński spółka cywilna". Siedziba firmy znajduję się we Wrocławiu przy ulicy Wapiennej 28/3, kod pocztowy 50-518. Nr NIP 8992899662, nr REGON 388988479. Została wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra Rozwoju. Telefon / faks: 71 311 71 90, telefon komórkowy: 505 057 598, e-mail: bok@modny-sklep.pl
Dane do wpłaty: ING Bank Śląski S.A., nr konta: 22 1050 1575 1000 0092 8542 1252
Adres do korespondencji i doręczeń:
Modny Sklep Grzegorz Jurkun, Maciej Łosiński spółka cywilna, Ul. Wapienna 28/3, 50-518 Wrocław
Postanowienia wstępne i definicje
- Poniższy tekst stanowi regulamin sklepu internetowego modny-sklep.pl prowadzonego pod adresem www.modny-sklep.pl. Operatorem sklepu jest Modny Sklep Grzegorz Jurkun, Maciej Łosiński spółka cywilna, z siedzibą we Wrocławiu. Regulamin ten obowiązuje Sprzedawcę oraz wszystkich Klientów korzystających z usług tego sklepu internetowego.
- W myśl obowiązku sprzedawcy wszystkie produkty oferowane w sklepie www.modny-sklep.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych (za wyjątkiem tych szczegółowo opisanych w specyfikacji produktu jako uszkodzone i w związku z tym przecenionych) i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Klient - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osoba prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w Sklepie.
- Konsument - osoba fizyczna dokunująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. (Art. 221 Kodeksu cywilnego)
- Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964.16.93 z późn. zmianami)
- Sklep / Sklep internetowy - serwis internetowy dostępny pod adresem: modny-sklep.pl za pośrednictwem, którego Klient może składać zamówienia.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Klientem a "Modny Sklep Grzegorz Jurkun, Maciej Łosiński spółka cywilna", zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu modny-sklep.pl
- Sprzedawcę obowiązuje kodeks dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, dostępny pod adresem: www.uokik.gov.pl/download.php?id=546
- Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu świadczenia usług, wynikające z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu nie będą rozpatrywane.
Przyjmowanie zamówienia
- Sklep internetowy modny-sklep.pl prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Realizacja zamówienia złożonego w dni powszednie rozpoczyna się tego samego dnia i może trwać od 2 do 6 dni roboczych.
- Złożenie zamówienia sklepie internetowym modny-sklep.pl jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Informacje dotyczące produktów w sklepie internetowym modny-sklep.pl, nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy. Poprzez wypełnienie formularza zamówienia Klient składa ofertę kupna określonego produktu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia, ograniczenia sposobu płatności lub zażądania przedpłaty.
- Prezentowane na stronie internetowej sklepu zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego wyglądu przedmiotu z uwagi na właściwości monitora klienta, dotyczy to głównie odczucia wielkości i koloru.
Jakość produktów
- Wszystkie oferowane w sklepie produkty podlegają reżimowi odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową (dotyczy sprzedaży konsumenckiej) lub - w przypadku sprzedaży w ramach działalności gospodarczej - rękojmi za wady rzeczy sprzedanej na zasadach ogólnych (w zależności od tego, które przepisy znajdą zastosowanie w konkretnym przypadku)*
* podstawa prawna:
a) kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964.16.93 z późn. zmianami),
b) ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.06. 827), ustawa obowiązuje od 25 grudnia 2014 r.
Dokonywanie zmian oraz wycofania zamówienia
- Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu wysłania przez Sprzedawcę e-maila, potwierdzającego fakt wysłania zamówionych produktów.
- Klient może wycofać lub zmodyfikować złożone zamówienie telefonicznie pod numerem: 505 057 598 lub e-mailem, pod adresem bok@modny-sklep.pl
- Nie można anulować lub wprowadzać zmian zamówionego produktu, który został już wysłany lub wyprodukowany / zmodyfikowany według specyfikacji Klienta służąc zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Ceny
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają 23% podatek VAT.
- Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian.
Rachunki i faktury
- Faktura VAT wystawiana jest na wyraźne życzenie Klienta, po podaniu wszystkich danych potrzebnych do wystawienia faktury.
Terminy realizacji zamówień
- Zamówiony produkt wysyłany jest w terminie wskazanym przy danym produkcie* (dotyczy tylko przesyłek na terenie Polski).
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedochowanie terminu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku wystąpienia siły wyższej.
Uszkodzenia przesyłek
- Jeżeli produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego należy to niezwłocznie zgłosić sprzedawcy.
- Przed pokwitowaniem odbioru przesyłki, Klient jest zobowiązany do sprawdzenia, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie.
- W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia - nie należy przyjmować przesyłki. W takiej sytuacji, Klient zobowiązany jest sporządzić protokół szkody w obecności kuriera niezwłocznie (w miarę możliwości natychmiast) skontaktować się ze sklepem internetowym modny-sklep.pl, pod rygorem uznania, że towar został dostarczony Klientowi w stanie wolnym od wad.
- Klient powinien sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze na wypadek ewentualnych roszczeń z tytułu uszkodzenia lub kradzieży przesyłki lub jej części podczas transportu.
Dokonywanie płatności
- Sklep honoruje poniższe formy płatności:
a – opłata przy odbiorze / „za pobraniem” – zapłata następuje gotówką, przy odbiorze przesyłki od kuriera lub na poczcie.
b – Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach – zapłata realizowana w czasie rzeczywistym – zamówienie jest realizowane niezwłocznie po odnotowaniu wpływu pieniędzy na rachunek sklepu. - Wszystkie zamówienia wyprodukowane lub zmodyfikowane według specyfikacji Klienta służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb podlegają przedpłacie chyba, że Strony ustaliły inaczej.
Zwrot zamówionego towaru i prawo konsumenta do odstapienia od umowy
- Kupujący (konsument) zgodnie z Ustawą z dnia 25 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.06. 827) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od otrzymania zamówienia bez podania jakiejkolwiek przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów. Prawo to przysługuje tylko Konsumentowi.
- Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Zamówienia indywiduale - wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Klient ponosi bezpośredni koszt zwrotu rzeczy.
- Sprzedawca oświadcza, iż nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- W przypadku prawidłowego odstąpienia od umowy, zapłata zostanie zwrócona Konsumentowi w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez sklep przesyłki zwrotnej, zawierającej zwracaną rzecz. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot zostanie dokonany na kartę.
Reklamacje
- Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zakupionego przedmiotu pod adresem bok@modny-sklep.pl, lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: modny-sklep.pl, Grzegorz Jurkun, Skr. Poczt. 4216, 50-522 Wrocław 42 z dopiskiem: REKLAMACJA. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
- datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
- wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Do przesyłki reklamacyjnej należy dołączyć ksero faktury jeśli była wydana, a na osobnej kartce opis wady.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymanie jej w prawidłowej postaci.
- Roszczenia reklamacyjne rozpatrywane są bezpłatnie. W przypadku stwierdzenia wad wynikających z winy producenta, produkt zostanie naprawiony i odesłany Klientowi na koszt sklepu.
- W razie stwierdzenia uszkodzeń, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności (uszkodzenia, wynikające z winy Klienta lub na skutek zdarzeń losowych w trakcie użytkowania, w szczególności zniszczenia mechaniczne), sklep internetowy modny-sklep.pl skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o ewentualnych kosztach naprawy.
Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 (tekst jednolity z dnia 6 lipca 2002 r. – Dz.U. 2002.101.926), Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych.
- Składając zamówienie, Klient dobrowolnie wyraża zgodę na przetwarzanie i wykorzystywanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia, ewentualnych reklamacji, ułatwienia złożenia kolejnych zamówień oraz w celach marketingowych. Dane te nie są przetwarzane ani wykorzystywane w żadnym innym celu.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystywania lub ich usunięcia.
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji związanych z ofertą firmy i jej działalnością na adres e-mail.
Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 19.09.2019 r.
- Regulamin może zostać zmieniony w każdym czasie. Zmiany nie wpływają negatywnie na prawa i obowiązki użytkownika w zakresie już realizowanych usług.
- Zmiany regulaminu obowiązują od chwili ich publikacji na: www.modny-sklep.pl.
- W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawa o prawach konsumenta, kodeks cywilny, ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego i ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Strony umów zawartych za pośrednictwem Sklepu dołożą wszelkich starań w celu polubownego załatwienia ewentualnych sporów powstałych na tle stosowania niniejszego regulaminu oraz treści i wykonania łączących je umów sprzedaży.
Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz dostęp do tych procedur:
Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej we Wrocławiu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.